
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to dostosowanie strony Internetowej pod kątem wyszukiwarek, tak aby pojawiała się ona na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla zapytań związanych z danym regionem (zazwyczaj miastem). Ta usługa jest przeznaczona dla firm działających w określonych dzielnicach, miastach lub regionach. Chociaż cały proces pozycjonowania regionalnego tylko nieznacznie różni się od tradycyjnego sposobu promowania witryny, wymagane jest inne podejście. Lokalne pozycjonowanie w Google to nadal promocja stron w wyszukiwarkach, ale tylko dla określonych regionów lub miast. Dzięki temu firmy lub osoby fizyczne świadczące usługi na lokalnym rynku mogą szybciej docierać do potencjalnych klientów, a ich częstotliwość konwersji jest wyższa.

Geolokalizacja a pozycjonowanie
Jedną z form personalizacji wyników wyszukiwania jest lokalizacja geograficzna, która obejmuje dostosowanie wyników wyszukiwania Google do konkretnych użytkowników w zależności do miejsca ich przebywania.
Funkcja ta analizuje lokalizację użytkownika i wyświetla spersonalizowane wyniki w oparciu o lokalizację. Jeśli w wyszukiwarkę zostanie wpisana fraza „fryzjer męski”, pojawią się wyniki wskazujące na najbliższy salon. Jeśli mieszkamy np. we Wrocławiu, a chcemy poznać ofertę w Krakowie, wystarczy, że w zdaniu wpiszmy nazwę miasta, które nas interesuje. W takiej sytuacji wyszukiwarka przedstawi wyniki z interesującego nas miasta, niezależnie od lokalizacji użytkownika.
Google Moja firma a pozycjonowanie lokalne strony internetowej
Google Moja Firma to kolejny niezbędny środek, na którym powinni skupić się właściciele firm chcący być widoczni w danym obszarze. Jest to wizytówka internetowa, która istotnie wpływa na pozycjonowanie lokalne jak i dotarcie do oferty przedsiębiorstwa. Google Moja Firma używana jest w połączeniu z Google Map, aby przekierować klienta na stronę Internetową firmy, pokazać możliwości dojazdu, czy umożliwić bezpośredni kontakt. Dobrze wypozycjonowana wizytówka Google zwiększa rozpoznawalność jak i ilość potencjalnych klientów.
Usługa korzystania z wizytówki jest bardzo łatwa do rozpoczęcia – należy postępować zgodnie z podanymi instrukcjami i przekazać m.in.: nazwę firmy, profil działalności, adres firmy, dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz zamknięcia działalności czy adres głównej witryny firmy. Atutem założenia wizytówki Google, jest to, że przedsiębiorca nie jest zobligowany do posiadania własnej strony Internetowej. Pomimo takiego braku, wizytówka i tak ma szanse zwiększyć szansę pojawienia podczas wyszukiwania.
Należy pamiętać, że na Google Moja Firma klienci zostawiają swoje opinie, które znacząco mogą wpłynąć na zainteresowanie potencjalnych klientów. Należy więc zachęcać, aby nabywca zadowolony z usługi danej firmy umieścił pozytywną opinię w Google.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo ?
Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się dla małych i średnich firm, które grupy odbiorców szukają w danym rejonie i bazują na usługach świadczonych off-line/online i są to np.:
- Salony fryzjerskie / Barber Shopy
- Salony kosmetyczne / urody
- Warsztaty Samochodowe
- Gastronomia
- Usługi księgowości
- i wszystkie inne usługi, którym zależy na większym zasięgu i zdobyciu nowych klientów 🙂

Niewątpliwie zaletami pozycjonowania lokalnego będą niższe koszty kampanii reklamowych, mniejsza konkurencja, lepsze określenie klienta docelowego. Pozycjonowanie lokalne może nie sprawdzić się np. gdy firma ukierunkowana jest na sprzedaż internetową, wysyłkową.